Sunday, August 5, 2007

هو فى ايه


هو فى ايه

حاسة انى غريبة اوى الفترة اللى فاتت دى
يعنى حاسة انى مش طبيعية
عامة ده نتيجة طبيعية للاحداث اللى عندى
وممكن ماتكنش احداث ذات قيمة يعنى
الا انى يعتبر فى فترة خمول وبالفصحى انتخة
مش بنزل من البيت
بقعد على النت مش بعمل حاجة
الكلام ده من قبل ظهور النتيجة لحد اسبوع كده ولا حاجة
وكل ده فجاة اتغير
بدل ما كنت فى حالة غريبة ومش طبيعية بقيت فى حالة اغرب
يافرحتى
شوفتوا الهنا اللى انا فيه
لا بجد مش عارفة اوصف احساسى
اصل حضارتكم الاسبوع اللى فات ده سافرت
روحت اسكندرية
وما ادراك اسكندرية
يعنى البحر والهوا المنعش والمشى بليل على الكورنييش والقمر والنجوم والصفاء
وانك تبقى مع نفسك؟؟ها مع نفسك؟..وشوف بقى لما تبقى مع نفسك ممكن تعمل ايه
يا دى النيلة ما بلاش انا
ادينى قعدت مع نفسى وكان تقريبا معايا معلقة
قلبت بيها كل الموااااااجع والمفاااااااارح بالمرة
عملت تلخيص مفصل مصغر سريع بسيط موجز مختصر معرفش ازاى
عنى الفترة اللى فاتت
تقريبا كانت حالة فحص حالة بالنسبة ليا
معرفش بقى,, المهم حالة الفحص عدت الحمد لله معرفش بقى على خير ولا على حاجة تاينة
انا حتى الان غير مدركة لاى حاجة
انا حاسة انى مش فى وعيى
والجميل انى نزلت على القاهرة
مش فايقة للحر والخنقة
واتخدت من الدار للنار يعنى من الاجازة نزلت تدريب على طول
مع انى كنت عايزة انزل من البيت باى طريقة بس مش كده
مش من اسكندرية على التدريب
ده حتى الواحد مالحقش يفوق من الحلم اللى كان فيه
عامة كل ده كلام جيه فى بالى حالا,, ومش هو ده اللى كنت عايزة اقوله اصلا
بس قولت فكرة رئيسية انى فى حالة غريبة وده عشان ادخل على موضوع انى مابقتش اتكلم
او اكتب حاجة او اكتب اى بوست
مش لاقية حاجة اقولها,,
وغير كده اللى كتبته لاقيته كئيب اوى
اوى اوى كمان
ماردتش انزله بصراحة لانى انا اكتئبت لما قريته
ليه اكئب بقى غيرى
فا قولت بلاش..
غير كده حاسة انى بقت بلوجر نص كوم
ايوه نص كوم ,, يعنى مبقتش ارد على التعليقات, يبقى كويس اوى انزل بوست ( اى كلمتين مش موضوع محترم) وشكرا على كده
لا برد على حد ولا حتى بعلق عند زمايلى
لدرجة انهم افتكرونى مخصماهم, او بنفض ..والله ابدا
انا بقى هنا حبيت اوضحلهم انى بجد فى حالة غريبة مش عارفة افسرها.. ماليش نفس لاى حاجة.. ويمكن والله ماليش نفس اكتب
حتى الكلام ده قبل ما اسافر
عامة الواحد دلوقتى بقى احسن بعد فترة الاستجمام اللى عملها
وربنا يسهل هحاول بقى اظبط الموضوع ده
عامة ممكن ابقى انشر حاجات كتبتها واكيد هتكون متأخرة بس هاحطها بدل الجفاف اللى بقت فيه المدونة ده
يالا ربنا يسهل


صحيح.. عودا حميدا لى:)


13 comments:

mohamed said...

عوداً حميداً يا دينا

يارب يكون اللي بيحصل دا كويس وتكوني دايماً بخير

اهم حاجة تكوني غيرتي جو وتكوني راجعه مبسوطة

ومبروك نزلك التدريب في مهنتة البحث عن متاعب وان ملقناش المتعاب بنخلقها عشان نشتغل

:)
ربنا يحفظك وييسر ليكي الخير

Unknown said...

انا كمان حصل معايا الموقف دة بس لما رجعت من مطروح نزلت الشغل تانى يوم على طول و شغل اية 15 ساعه متواصلة و انا واقف :]
بس خدى الامور ببساطه
هقولك حاجة واحدة بس :>

Smile :) . . . Tomorrow Will Be Worse

just kidding :P

و ربنا معاكى

سلام بقى انتى وجعتى دماغى :D

Unknown said...

حمدلله علي السلامة
و بعدين علي فكرة حابب اقولك حاجة جميلة اوي انتي مش لوحدك ليكي اخواتك حاسين سبحان الله نفس الاحساس القرف و الزهق و الملل و هم من دا و دا قرف من البلد و اللي فيها و مش طايقين يقعدوا فيها
فا عادي
كبري الدي و روقي الجي علي رأي عمو عادل امام
و ربنا معاكي علشان انتي كويسة
بس مش هتخفي :P

saloma said...

يا دندون انتى لا فحالة غريبة و لا كنتى فى حالة غريبة أصلا،الواحد كان واخد فترة اجازة( هى اجبارية عشان لسه مفيش شغل) بس اهو فأجازة...
ة اديكى جيتى على نار التدريب، بس أهو حاجة بتحبيها...
و كمان براحة علينا باسلوبك الجميل ده،، عشان بحس ان دينا قاعدة قدامى و بتتكلم، و على فكرة البوستات الكئيبة أو بمعنى أصح اللى انتى فاكراها كئيبة مش كئيبة خااااالص

اللهو الخفى said...

علشان اتخرجتي و حاسه احساس جديد
دينا عايز رائيك في لقد عدت يا امي في مدونة سياسه في سياسه

سكوت هنصوت said...

دينا

حمد الله على السلامة..واهو برضة خدتيلك يومين في الكس يعني ريحتيلك حبة اهة

يا ترى نقدر نشوفك معانا في ابناء مصر...الدعوة موجودة عندي على المدونة

لو الفكرة عجبتك...يا ريت تبعتيلي ميل على الميل الي في المدونة عندي..

الدعوة عامة لجميع زوار مدونتك الكرام

منتظراكي

MHMD KORNA said...

عود حميد وكريم وحسين ومصطفى يا دينا


واضح إن الصيف عامل عمايله في البشر كلها

!!

دومي بخير

حزيــــــــــــــــــن said...

اظاهر ان الناس كلها اتغيرت الدنيا مبقتش زى زمان
كل عام وانت بخير رمضان على الابواب

عمرو الببلاوى said...

حمدالله على السلامه يا دينا ومتقلقيش خالص كل الى حسيتى بيه ده كلنا حسينا بيه فترة الملل والخمول والكلام ده كله وانتى مش بلوجر نص كوم ولا حاجه انتى بلوجر ميه ميه ولا فراخ الجمعيه وربنا يوفقك ان شاء الله فى شغلك واه انا ميكولش معايا مش برد على التعليقات ومبدخلش بلوجات زمايلى وكده اوعى

عمرو المصري said...

الف حمد الله ع السلامة
عودا حميدا مرة اخري
ربنا يوفقك
ويحققلك كل اللي بتحلمي بيه


سلامي
من
ارض الحرب


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


تابعونا الان
في
الواقفون علي الاعراف بين نار الغربة وجنة العودة


ارفع معنا شعار



افتحوا المعبر



ادعمنا بمشاركتك معنا
علي مدونة

صوت فلسطين
او
ارض الحرب

Dina Samaha said...

محمد:
اه الحمد لله من ناحية غيرت جو فا غيرت وانسبطت ضحكت فعلا من قلبى
وفى احيانا اخرى ...

spinner:
يعنى انت بتغظنى يعنى يا عمرو على مطروح دى وكمان يا سيدى عارفين الجملة بتاعتك الشهيرة دى
والف سلامة عليك من وجع الدماغ

احمد:
الله يسلمك يا احمد ماشى هاسمع كلام عمو عادل بس انت عارف انا ممكن يجلى الضغط من كلامه بلاش انا
وعلى فكرة بقى هاخف:P

سلومة:
ربنا يخليكى يا سلوم
اه حاجاة بحبها بس ربنا يستر عشان انا بتخنق بسرعة لو هما مغيروش اسلوبهم ده معايا وكل لبيب بالاشارة يفهم

اللهو الخفى:
ممكن يا مصطفى..ربنا يستر
اكيد طبعا روحت وعلقت كمان

سكوت هانصوت:
الله يسلمك ..اهم حاجة طبعا انى اخدت يومين ليا
وميرسى على الزياه واتمنى انها تكرر

محمد قرنه:
ياااااخ..عودا حميدا ليك انت يا راجل
اه تصدق الناس كلها تحس انها بتقول نفس الجمله
هو فى ايه؟؟
نورتنى يا فندم


حزين:
هى مش تغير تغير
بس الواضح ان احنا مبقناش عارفين نستحمل الوضع... احنا عايزين حاجه فعلا تطلعنا من الحالة اللى احنا فيها دى
ميرسى على زيارتك


عمرو الببلاوى:
طب الحمد لله طمتنى انى مش لوحدى
بس دى حاجة تضايق
ربنا يخليك لا ماتقلقش اكيد مش هاقصر معاك يعنى عيب ..مش انا يعنى

عمرو المصرى:
الله يسلمك وميرسى على تعليقك وزيارتك

Amr said...

اتأخرت أنا عارف
بس بدل مقولك مرحبا اقولك وحشتينا فعلا

Dina Samaha said...

ولا اتأخرت ولا حاجة
تعليقك بجد اسعدنى..ربنا يكرمك يا عمرو