Wednesday, June 27, 2007

وحشتونى


انا حالتى النفسية دلوقتى فى النازل جدااااا
وده لانى بعيدة عن اغلى اصحابى
تقريبا دى اول مرة احس انى بعيدة عنهم كده
او ممكن تقول مش عارفة اوصلهم
الاول لما كنت بشتقلهم ببقى عارفة انى هاقدر اجيبهم وهاشوفهم
دلوقتى ...مش عارفة
محدش هايتخيل احساسى دلوقتى ازاى
لما حد بتشوفوا على طول كلت وشربت وكنت معاه ليل نهار وفجأة مش عارف حتى تسمع
صوته.. لو كان الكلام يعرفك الواحد عامل ازاى وشكله ازاى اكيد هاتحسونى وانا بكتب الكلام ده
وهاتحسونى انى عايزة اقول بكلامى ده
انتوا وحشتونى اوووووووووى
عائشة وحشتينى اوى وعشان خاطرى ابقى طمنينى عليكى ربنا يصبرنى الفترة دى لحد ما اشوفك تانى
كنت عايزة اجيلك اسكندريةواقابلك انتى واميرة ونخرج زى خروجاتنا على
طول ونتخانق مين اللى يجيب الاكل ومين اللى يجيب الحاجة الساقعة ومين اللى يجيب الايس كريم بس اللى صبرنى
ان اميرة قالتلى انى كنت معاكم وجبتوا فى سيرتى (كان نفسى ابقى موجوه اوى) بس للاسف منفعش
سلمى واميرة برغم انكوا معايا على طول فى بالى وقلبى الا انى مش عايزة احس انكوا مش قدامى ولو
لحظة واحدة.. بجد بحس انى عاجزة لو معرفتش اوصل لواحدة فيكم
علا كان نفسى احضر يوم خطوبتك ... بس انتى عارفة ايه اللى منعنى عنك.. ربنا يتمملك بخير يا
حبيبة قلبى, كان نفسى اوى اشاركك الفرحة دى واهيصلك زى ما وعدتك ونسهر للصبح مع
بعض ..بس.. سامحينى, ومش هاسيبك يوم فرحك ان شاء الله,خلى بالك من نفسك
هدى وشيماء دايما وحشنى ونفسى اشوفكم قريب وعارفة ان احنا بنتواصل على النت بس وحشنى اشوف
ضحكتكم عايزة اسمع صوت كل واحدة فيكم وهى بتنده بأسمى
خلود وايثار, اسئلوا !!.. انا عارفة انكم بتجيبوا سيرتى وبتسئلوا عليا بس عايزة احس بوجودكم
اعتبروه رجاء اعتبروه طلب.. بس انتوا عارفين انا بحبكم قد ايه وانتوا عندى قد ايه
وبجد وحشتونى اوووووووى



بسمع الاغنية دى بفتكركم ولما بتقول

Tell me why

I can't be there where you are


There's something missing in my heart


















Get this widget Share Track details

12 comments:

mohamed said...

مش عارف اقول ايه ..

فكرتيني باصحابي اللي مش بنساهم زمان كان العادي نشوف بعض كل يوم .. دلوقتي اننا نجمع كلنا لازم حدث قوي جداً واصبح العادي ان يكون في تليفون كل كام اسبوع


سوري ان كان كلامي كئيب او محبط بس بيعبر عني بعد قراية البوست دا دا

مفيش احسن من المشاعر الانسانية ومفيش اسواء من افتقاد اللي بحمل ليهم المشاعر دي

Anonymous said...

يا دندوون وانتي كمان وحشتيني اوي وبسأل عليكي علي طول انتي عارفة

ياااااااااه هو احنا كنا فين حاسة اننا كنا بنحلم وحد بيصحينا واحنا مش عايزين نصحي.

هو احساس صعب انا عارفة يا دينا وحاسة طبعا انكم وحشتوني واصلا مش مستوعبة ان ......بس حاولي تخرجي من الحالة دي ولما نوحشك ما تفكريش كتير كلمينا وقوليلنا عايزة اشوفكم
لازم نكمل سوااا ربنا ميحرمناش من بعض

huda gamal said...

انا مش عارفه اقول ايه بجد...
ولاول مره احس انى مش قادره اقول ايه
ده نفس احساسى بالظبط ... انا بحب اصحابى اوى ومرتبطه بيهم واتعودت اشوفهم ...
بجد صعب اوى دلوقتى انى انقطع عنهم فجأه هو صحيح كلام التلفونات والشات بيهون شويه بس مش كفايه ابدا..
انا بردو يا دينا حالتى النفسيه فى النازل يمكن انا مابصرحش نفسى ، عشان كده بلاقى نفسى مخنوقه ومضايقه وحتى شكلى بيتغر للاسواء .. انتى دلوقتى حطيتى ايدك على الجرح بالظبط...
انتى عارفه انا احيانا بحس انى زى النبته اللى لو اعتنيتى بيها بتخضر وتشرق ولو حست بان الرعايه والاهتمام دول بينسحبوا منها بقصد او من غير بتدبهدل وتدبل ومش بعيد تموت ...
واصحابى هما مصدر الرعايه دى هما غذا روحى..............
عندى كلاااام كتير عاوزه اقولو بس كفايه كده
اسفه على التطويل
وشكرا لانك حطيتى ايدك على الجرح
وحشتونى وبحبكم

Anonymous said...

دينا أنت بجد وحشتينى أووووووووووى وأصحابى كلهم وحشونى أوى، مش أنت لوحدك يا دينا والله أنا بفتح الكمبيوتر أول ما أصحى وأدخل على الماسنجر على أمل إنى ألاقى حد منكم أون لاين، وحتى لو متكلمناش بس ببقى مطمنة إن أنتم موجودين ولو كلمت أى حد حيرد عليه، وبتضايق وبتخنق لما ما الاقيش حد منكم أون لاين أو لما النت يفصل وأنا بكلمكم

دينا أنا كمان مش عاوزاكم تبعدوا عنى وعاوزة أشوفكم ضرورى ولسة مكلمة سلمى النهاردة وقلتلها لازم نتقابل ونخرج سوى، احنا بقالنا حوالى اسبوعين ما شفناش بعض بس انا حاسة أن هما اكتر من كده بكتيييييييييير،لازم نتقابل يا دينا وأشوفكم فى أقرب وقت علشان أنا كمان حالتى النفسية بقت فى النازل بعد ما كانت بتطلع نزلت تانى
بحبكم أووووووووووووووووووووووى

عمرو الببلاوى said...

الله يكون فعونك انا حاسس بيكى جدااا وعارف ان البنات بيبقى صعب عليهم يخرجو او يقابلو بعض كتير زينا ومينفعش تطق فدماغهم يسافرو وقت ما يحبو وكده بس متزعليش يا دينا اكيد ان شاء الله هتشوفو بعض يمكن اليومين دول فى حاجات منعاكو من انكو تشوفو بعض وده اول مره يحصلك فمزعلك شويه بس متضايقيش ان شاء الله هتشوفى كل اصحابك قريب

اللهو الخفى said...

بلاش تخليها ي النازل امال فين كده الامل ثانيا هما ما متوش و مادام ما انتي حفظاهم وشيلاهم في ذاكرتك اطمني عليهم لانهم هيبقوا احلى والله م هتلقيهم بالصورة الحلو ه لهم في دماغك بنيها زي ما انتي تحبي

saloma said...

dina as i told u,
any word wont be able to express what lies deep inside my soul

Dina Samaha said...

اولا يا جماعة معلش اعذرونى على البوست لو كان ضايق حد
لان اتقالى كلام انى وجعت بيه اعز اصحابى
انا مش قصدى

فعلا وحشتونى ولانكم وحشتونى كتبت وقلت وحشتونى


محمد:
كل واحد فينا اكيد ليه اصحاب غاليين اوى عليه وحتى لو بعدوا اكيد هيكونوا فى نفس منزلتهم

ايثار:
اكيد هاخرج من الحالة يا ايثار ان شاء الله لما نتجمع كلنا من تانى

هدى:
ماتقوليش هدى احساسك وصلنى من بين السطور:)
واسفة انى حطيت ايدى على الجرح
لانى انا اللى كنت حاسة بده وكتبت انكم وحشتونى مش اكتر

شيماء:
اكيد مش هابعد يا شيمو
بس معلش انا شيمو انا كتبته وكنتوا وحشّنى اوى..
هاعمل اتعودت عليكم


عمرو الببلاوى:
على فكرة احنا طاقيين برضه بالظبط زى الولاد..ويمكن نقدر نشوف بعض اكتر من الولاد لما بيتقابلوا
بس فعلا ظروف غصب عن الكل
وزى ما قولت ان شاء الهل نتقابل قريب


اللهو الخفى:
:) :)
كلامك بجد ابهجنى
هما الحمد لله ربنا يخليهم ليا موجودين وكل حجاه ومابقوش ذكرى زى ماقولت
بس عايزة اشوفهم بس
منور يا مصطفى وسعيدة بوجودك وتعليقك

saloma:
i know my dear,and i don't need words because your feeling is enough and it really touches me

حزيــــــــــــــــــن said...

ادى حال الدنيا
نفس الاحساس اللى كلنا بنعانيه وهنعانيه
انها لحظات الافتراق
ربنا يخليكى لاصدقائك ويخليهم ليكى ويحفظكم
بس لازم تعرفى ان الدنيا مش بتسيب الناس مع بعض
عشان كده فى كل مره تكونى هتفارقيهم تظاهرى مجرد تظاهر انك هتشوفيهم بعدها علطول وفكرى فى اى حاجه الا هما
انا بردو كنت كاتب بوست عن الموضوع ده اسمه كشكول كبير من الذكريات

dr-killer said...

ليه بس كدة يادينا
عموما ربنا يطمنكو على بعض و مايحرمكو عن بعض
انا عارف الاحساس الي انتو فيه لاني دلوقتي بيني و بين صحابي حدود دول ومش ممكن اوصل لاي واحد فيهم
مشتاق للكل
عموما بيقولو البعد بيقوي علاقات الصداقة
يارب تكون مقولة صح

Dina Samaha said...

حزين:
انا مفيش حد قدى بيكره لحظات الفراق دى
بس احلمد لله هى مش فراق بس تقول مشغولين شوية
ربنا يجمعنى بيهم على خير ان شاء الله
سعيدة بتعليقك ورجعولك لعالم التدوين :)
منور دايما

dr-killer:
هنعمل ايه بقى يا دكتور
البعد بيخليك تشتاق اكتر
على العموم الصداقة هى شريان الحياة بالنسبة ليا
ربنا يخليهوملى دايما
ميرسى لزيارتك
ومنورنى دايما

قلمي الحر said...

انتي اللي وحشتنينا موت
حاسة بكي جدا..لانكم وحشتونا موت بجد مش عارفة أعمل ايهمن غيركم ..صحيح يمكن مش بعقد معاكي اد سلمي وعائشة ..بس بجد بتوحشوني ..ما تعرفيش سعادتي كانت اد ايه النهاردة لما جاتي انت وسلمي الجورنال وشفتكم ..بجد كنتم وحشني موت ..يارب اشوفكم دايما